Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Hildr Vogelesang - WaarBenJij.nu Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Hildr Vogelesang - WaarBenJij.nu

Los Angeles

Blijf op de hoogte en volg Hildr

01 November 2012 | Verenigde Staten, Los Angeles

Los Angeles!
We kwamen hier om 8 uur 's avonds op zondag aan, en besloten net buiten de stad bij een truckersstop een paar uur te slapen. Donnie had om 4 uur 's nachts (onmenselijke tijd) een vlucht terug naar Texas, want die moest dinsdag gewoon weer werken. Armoedzaaiers dat we zijn wilden we natuurlijk niet betalen voor een parkeerplek nadat we Donnie hadden afgezet, en dus brachten we onze eerste paar uur in LA door op de parkeerplaats bij een breakfastbar. Wel fijn om even bij te kletsen met mijn ouders, maar we hadden dus nauwelijks geslapen die nacht. Net toen we moedeloos werden van het zoeken naar een plek om de nacht gratis door te kunnen brengen (een parkeerplek dus), werden we gebeld door Antonio, een vriend van de ex-huisgenoot van Chris, die sinds een jaar in LA woonde en waar we bij op de bank mochten slapen. Geweldige timing dus. Met nieuwe moed besloten we lekker te gaan lunchen in West-Hollywood. In de middag reden we naar Santa Monica en hebben we heerlijk een paar uur op het strand doorgebracht . Er heerst daar een geweldige sfeer: iedereen is aan het sporten op de boulevard en het strand. Skeeleren, hardlopen, skateboarden, en mijn favoriet: ringzwaaien. Er zijn enorm veel rekken met ringen, waaraan allemaal mensen trucjes doen en heen en weer zwaaien. Leuke plek!
Na Santa Monica zijn we een stukje verder gereden naar Venice Beach, wat ook super leuk was. Kleine winkeltjes, veel artiesten op straat, muziek, mensen die kunst verkopen… En een enorme skatebaan waar we ook een tijd hebben zitten kijken. Overal in Amerika valt het me op dat de mensen zo ongelooflijk aardig zijn. IEdereen knoopt gesprekjes aan, vraagt hoe je dag is… Heerlijk.

Na Venice Beach zijn we naar Antonio en zijn huisgenoot Adam gereden. Wat was het goddelijk om mijn haar te kunnen wassen onder een warme douche… Ze waren allebei super aardig, hadden pizza meegenomen, en we hebben lekker zitten kletsen. Ook heerlijk om die nacht in een bed te kunnen slapen.

De volgende dag (dinsdag) hebben we allereerst een goddelijk ontbijt gehad bij Mel's diner. Dit restaurant was ZO Hildr. Echt mijn ding. Geblokte vloer, booths (van die treinzitjes), jukeboxjes op tafel en 60s muziek over de algemene speakers, zelfs de serveerster kwam naar je toe en zei "Hello my name is …, I'll be your waitress today", ze kwam steeds langs met meer koffie, EN ze droeg zo'n cool hoofdkapje! Het was geweldig. Ik had een enorm bord met French toast en Chris had een enorm bord met ei, avocado, bacon, enz, meer zijn ding. Ik geloof dat we wel 5 koppen koffie op hadden uiteindelijk, haha.
Na dit sublieme ontbijt zijn we door Hollywood, over de Walk of Fame (met de sterrennamen) naar Runyon Canyon Park gelopen. Aldaar zijn we omhoog gehiked (best nog een flinke wandeling…), tot we een geweldig uitzicht hadden over de stad, en natuurlijk het Hollywood-sign op de bergen. Super gaaf.

Na deze wandeling heb ik een Home of the stars-tour gedaan terwijl Chris met zijn longboard Hollywood ging verkennen. Ook hier weer iets wat ik erg graag wilde doen, hoe stom het ook klinkt. Ik zat heel cheesy met 7Australiers in een open busje, en we zijn 2,5 uur lang door Beverly Hills en de Hollywood Hills gereden, en ik heb zoooo veel huizen gezien, amazing. Het huis waar Michael Jackson is overleden, een van de woningen waar Marilyn Monroe in woonde, een van Elvis, de Beckhams, de playboy-mansion, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik heb me in elk geval uitstekend vermaakt, met name door de droge feitjes van onze tourguide: zo heeft hij de plek laten zien waar Lindsay Lohan haar auto in de bosjes heeft gereden en waar Paris Hilton werd opgepakt voor drunk driving. Het is erg bizar om rond te rijden en te lopen in Hollywood, waar je zo veel over leest. Ook bizar om te lopen waar zoveel films zijn opgenomen. Zo ben ik geweest waar Pretty woman is opgenomen en Beverly Hills cop, dat soort dingen.
Overigens lijkt ook iedereen iets met de entertainment bizz te maken te hebben. Sylvie heeft een eigen catering-bedrijfje voor op sets, Antonio had elke week audities, Adam ook en werkt voor een printing agent, en een vriend van ze die langskwam was stand-in voor Spencer Reed in Criminal Minds en werkt dus ELKE DAG met al die acteurs die ik al jaren in die serie zie. Errrrrg raar.

De laatste dag in LA, woensdag, zijn Chris en ik om 10 uur 's ochtends terug naar Runyon Canyon gegaan, waar we met Sylvie hadden afgesproken (die we in Joshua Tree hadden ontmoet). Er is elke dag drie keer gratis een uur yoga, en we gingen met haar mee. Eerste keer yoga voor mij: super zwaar, super relaxt, super leuk (super spierpijn de volgende twee dagen). Na de yoga heeft Sylvie ons meegenomen naar haar huis in Hollywood waar we hebben geluncht, nog even koffie gedronken samen en toen zijn Chris en ik weer in de auto gestapt om onze roadtrip te vervolgen.
Meer daarover in de volgende blog :-)

  • 01 November 2012 - 15:17

    Oma Pia:

    Wat maak jij toch veel mee. Plus dat je zo leuk schrijft. Ik geniet hier zo van. Hil we waren gisteren bij oom Maarten en hij vond het belangrijk om je te laten weten dat je niet EEN dag te laat uit US of A moet vertrekken want daar doen ze heel moeilijk over. Stoppen je gelijk in jail. Dat moeten we natuurlijk niet hebben. oma.

    Hallo Hildr,
    Heb eveneens gewnoten van je verhalen.Veel plezier en groeten.opa.

  • 14 November 2012 - 08:55

    Nathalie:

    Home of the stars-tour... dat wil ik ook!!! Ik overweeg zelf het in NL te doen door 't Gooi :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hildr

Nou jongens, het gaat eindelijk gebeuren.... Hildr op reis!!! Blijf deze site volgen om helemaal up-to-date te blijven van waar ik ben en wat ik allemaal uitvoer!

Actief sinds 02 Nov. 2011
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 40315

Voorgaande reizen:

28 September 2012 - 28 December 2012

USA

15 November 2011 - 17 Mei 2012

Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: